Optimaal presteren

Vitaliteitscoach & diëtist

Caroline Slikker

3. De juiste voeding

 

 

Zonder de juiste brandstof geen optimale prestatie, dus af-

hankelijk van jou doelen ontvang je een specifiek ondersteunend voedingsadvies, indien doelondersteunend gebaseerd op natuurvoeding.

 

Daarnaast ontvang je objectief advies voor supplementgebruik wanneer dit je dichter bij je doel(en) te brengt.

1. Efficient bewegen/trainen

 

 

Het gaat om jou persoonlijke doel. En daarop dient alles wat we doen afgestemd te zijn.

Beweegdoelen kunnen zijn:

 

  • Topprestaties neerzetten (kracht, snelheid, snelkracht, conditie, periodiseren)
  • Gezondheid & autonomie; beweegvrijheid in het dagelijks leven (conditie, mobiliteit, stabiliteit, kracht)
  • Recreatief sporten; blessures voorkomen met symmetrie en stabiliteit en mobiliteit op de juiste plaatsen.
  • Goed bewegen op het werk

 

Zowel prestaties als je gezondheid varen wel bij bewegen door het midden, met minimale wrijving en druk en maximale efficientie. Nu een gezonde houding en beweegpatronen aanleren en activeren wat geactiveerd moet worden, zorgt voor ontspanning in wat ontspannen moet zijn en stabilisatie wat stabiel moet zijn.

 

Ik kan je helpen door middel van:

• Beweeganalyse

• Detecteren en corrigeren van ontsporingen bij functionele bewegingen

• Sportspecifiek trainingsadvies (aanvullend op wat je al deed)

• Programmeren en periodiseren van trainingen (golf, sequentieel en parallelmethode)

• Shapen: spieropbouw en microsculpturen

• Helpen opbouwen en volhouden van een sportieve gewoonte

 

 

2. Focus houden

 

 

Afleiding kan je prestatie negatief beinvloeden. Of de afleiding nou van binnenuit komt, bv door gedachten over waar je mee bezig bent, of over iets heel anders, of van buitenaf, het draagt niet bij aan de prestatie en dient te worden geminimaliseerd. Afhankelijk van jou stoorzenders maken we een plan om je te helpen focus te houden bij welke vorm van presteren dan ook.